odchudzający lunch box z kaszą jaglaną

IMG_1132

 

Ostatnio lunch boxy na moim kanale Youtube Jedz Inaczej -cieszą się ogromną popularnością.To oznacza, że nie jest już Wam obojętne co jecie w pracy, a poza tym wielu z Was widzi , że własne posiłki nie tylko są zdrowsze ale i tańsze.

Ten przepis chciałam Wam pokazać z kilku powodów. Po pierwsze : kasza jaglana. Wielu z Was myśli , że kasza jaglana to głównie słodkie wariacje śniadaniowe a przecież jak widać w tym przepisie-kasza jaglana idealnie pasuje do słonych dań również. Po drugie w tym przepisie chciałam koniecznie Wam pokazać , że zwykły vinegrette można zrobić na bazie wody z ogórków kiszonych! Nie dość , że smaczny to jeszcze pyszny! Woda z ogórków kiszonych wspomaga rozwój immunostymulującej flory bakteryjnej , która na szczęscie dla nas zasila nasze jelita. Oznacza to dla nas, że odżywiając „dobrymi” szczepami nasz mikrobiom (bo tak fachowo nazywa się całe życie bakteryjne w naszych jelitach- około 2 kg bakterii wszelakich) wzmacniamy naszą odporność. Kiszonki są znane we wszystkich kulturach znanych z długowieczności. Odporność bowiem, to nie tylko brak kataru zimą, ale zdolność organizmu do neutralizowania, zapobiegania zmianom patologicznym ( np nowotorowym) na poziomie komórkowym. Te procesy wzmacniają kiszonki ale i antyoksydanty, o których napiszę oddzielny materiał. Ale wracając do przepisu,  który Wam tu https://youtu.be/GipPXAiThao

IMG_1131  IMG_1136

Wspomnę jeszcze o jednej kwestii, która Was nurtuje- do kwestii ilości. No właśnie- ile jeść? by nie przytyć, by schudnać etc. i jak pewnie, sami nie raz zorientowaliście się każdy ma jakąś swoją teorię na ten temat. Jedni nie jedzą do 13, inni odwrotnie jedzą do 17.00. Jedni jedzą 2 duże posiłki inni 5 małych- i przyznam się Wam jestem w tej grupie. Przetestowałam wiele teorii i jednak na mnie najlepiej działa -brak głodu. Głód jest moim najgorszym doradcą. I tylko w przypadku 5 małych posiłków nie czuję głodu. Zatem ja oficjalnie przyłączam się do największego klubu na świecie pt : Jemy mało a często. W tym filmie zobaczycie jaką porcję jadam jako 42 latka, więc już z mocno obniżonym metabolizmem, średnio spalająca kalorie w ciągu dnia. Biegam średnio 2 -3 razy w tygodniu 5 km. W dniach trenigowych mogę zjeść wiekszą porcję po biegu. Także zerknijcie co jem, ile i dlaczego ;-).

Sałatka z kaszą jaglaną, łososiem i vinegrette na bazie soku z ogorków kiszonych

na 2 osoby

kasza jaglana na sypko około 6-8 łyżek

sałata lodowa 2 duże garście

garść pistacji solonych

garść koperku posiekanego

garść ogórków kiszonych

180 gr łososia upieczonego, lub ugotowanego na parze

garść startej marchewki

vinegrette : 6 łyżek soku z ogórków kiszonych,  2 łyżki oliwy, 1 łyżka musztardy miodowej, sól pieprz,

Wymieszaj w słoiczku lub w miseczce składniki na vinegrette.

Do słoika lub miski włóż umytą sałatę, kaszę, marchewkę, ogórki, koperek, łososia, polej vinegrette ! smacznego!

IMG_1135

Dodaj komentarz