12 powodów dla których rutyna i regularność godzinowa posiłków się opłaci!

IMG_2724

1. Jedzenie jest wszędzie, na stacji benzynowej, sklepie, w automacie na firmowym korytarzu, kiosku z gazetami, domowej szafce z chipsami- bez jedzeniowej rutyny , która odżywi Twoje ciało ale i dostarczy informacji do mózgu o zaspokojonej potrzebie- ulegniesz niechcianym pokusom w ciągu dnia. Staraj się jeść o stałych porach 3-5 razy dziennie porcje wielkości swojej pięści
2. Ominięcie posiłku nie jest dobrym sposobem na schudnięcie- spowolnisz metabolizm ale przede wszystkim jest ogromne ryzyko , że wieczorem nadrobisz podwójnie. Organizm musi dostać swoją porcję witamin, składników odżywczych. Jeśli tego mu nie dasz, on znajdzie drogę na zaspokojenie tych potrzeb byle czym i na zapas. Tak jesteśmy zaprogramowani : na przetrwanie a głód przez wiele wieków był jednym z największych zagrożeń.
3. Kiedy jesteś bardzo głodny, trudniej Ci będzie wybrać zdrowy lekki posiłek i zjeść go wolno , zatrzymać się w odpowiednim momencie. Regularne jedzenie temu zapobiegnie.
4. Nie jedz jeśli wykonujesz inne czynności, czytasz, oglądasz TV, prowadzisz. Nie kontrolujesz ilości, nie jesz świadomie. Cokolwiek robisz rób to świadomie, bądź obecny w każdej czynności-zadziała terapeutycznie.
5. Programy kulinarne i ich oglądanie niestety nie wpływają pozytywnie Twoją linię. Jeśli właśnie zacząłeś proces świadomego jedzenia, odchudzania, raczej wybierz inną tematykę, chyba , że to program ze zdrowymi pomysłami i inspiracjami.
6. Organizm lubi jedzeniową rutynę, stałe pory posiłków -odwdzięczy Ci się mniejszą wagą, szybszym metabolizmem i równowagą poziomu energii przez cały dzień.
7. Rutyna jedzeniowa pomaga wytworzyć zdrowe nawyki jedzeniowe, jedz lekką kolację do 19.00 (np zupę krem). O 21 możesz sobie zaparzyć lekkie ziółka i zjeść jabłko. Nie ulegniesz słodkim pokusom. (Przy lekkiej zupie , jabłko po 2 godzinach zdrowej osobie nie zaszkodzi wbrew popularnym opiniom że owoce po 17 są zabronione)
8.Mając swoją jedzeniową rutynę, szybciej nauczysz się robić zdrowe , regularne zakupy, zajmą Ci mniej czasu i nie będziesz bładzić po sklepie i regałach ze zdrową żywnością jak za pierwszym razem
9.Wydasz więcej na zakupy, które zrobisz pod wpływem głodu i impulsu. Regularne planowanie i ustalenie jednej listy stałej i dnia zakupów pozwoli Ci uniknąć nie potrzebnych zakupów
10.Pamiętaj by listę zakupów zmieniać z porami roku, jedz tak jak jadły nasze babcie a na pewno będziesz cieszyć się lepszym zdrowiem
11.Zrób czarną listę tego czego nigdy nie chcesz i dobrze ją zapamiętaj;-) Zaprogramujesz się na nie kupowanie nie wchodzenie nawet w te rejony w sklepie.
12. Każdy ma swoją rutynę, są osoby , które lepiej się będą czuły z 3 większymi posiłkami dziennie a są osoby, którym będzie lepiej z 5 małymi posiłkami. Wybierz sposób optymalny dla Ciebie. A ja trzymam kciuki za wszystkich zmieniaczy! Jedz inaczej i żyj inaczej!a tu moje ulubione dania

18 Comment

  1. Wiola says: Odpowiedz

    Świetna lista 🙂

  2. Dziękuję Agnieszko, pomocny wpis.

    1. mam nadzieję, że wiele osób zmobilizuje do ograniczenia popełniania podstawowego błedu czyli przeskakiwania posiłków

  3. Monika says: Odpowiedz

    Pani Agnieszko, w 100% zgadzam się z powyższymi zapisami:)
    Sama stosuję się do nich na co dzień.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę pięknego dnia:)

    1. cudownego dnia!!!!

  4. Monika says: Odpowiedz

    Witam serdecznie Pani Agnieszko,
    Mam jeszcze taką kwestię. Otóż jestem w połowie drogi do magicznej 40:) mam 164 cm wzrostu i ważę obecnie 52 kg. Wcześniej ważyłam 60 kg. Utrata 8 kg związana była ze zmianą nawyków żywieniowych tj. wykluczeniem słodyczy (wcześniej jadłam ich bardzo dużo, obecnie od czasu do czasu pozwalam sobie na coś słodkiego – zazwyczaj staram się, żeby to były jednak zdrowe słodycze:)), oprócz tego zaczęłam regularnie jeść (nie liczę kalorii, ale jem 5 posiłków dziennie – wcale nie małych, ale z dużą ilością warzyw, które uwielbiam). Dodatkowo jestem aktywna fizycznie – dużo spaceruję:)
    Moje przykładowe menu: 1. rano owsianka (lub płatki jaglane) na wodzie z owocami np. awokado, jabłkiem, szczyptą cynamonu, skropione sokiem z cytryny lub z bananem i innymi owocami i zawsze dodaję garść orzechów włoskich i jagodę goji 2. drugie śniadanie – kanapka z pasztetem z soczewicy i warzywa lub sałatka z makaronem i warzywami lub z warzywami i jajkiem itd. 3. przekąska dobra kaloria lub owoc i orzechy (różne) lub pestki dyni 4. obiad – indyk z warzywami lub pulpeciki w sosie pomidorowym z kaszą itd. lub zupa krem (wówczas jem podwójną porcję). Ostatnio często jem zupy krem (nawet 3 razy w tygodniu) 5. kolacja ryba z warzywami lub kanapka z humusem + warzywa lub sałatka z warzyw i kawałek mięska. I oczywiście przez cały dzień piję wodę. Dodatkowo rano piję miętę i w ciągu dnia inne herbatki np. z dzikiej róży, melisy itd.
    Niektórzy myślą, że jestem na diecie, a ja po prostu zmieniłam styl życia i ogólnie jem więcej niż jadłam tylko regularnie:) Czuję się zdecydowanie lepiej i mam więcej energii. Dodatkowo poprawiły mi się wyniki – mam niedoczynność tarczycy typu Hashimoto.
    Chciałabym przytyć 2-3 kg:) Czy wprowadzić jakiś dodatkowy posiłek? Nie chciałabym również, żeby waga jeszcze poszła w dół:) Czy moja obecna waga jest według Pani prawidłowa?
    Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie:)
    P.S. Można wiedzieć ile ma Pani wzrostu i ile Pani waży (nie musi być precyzyjnie, ale tak mniej więcej:))

    1. witam, uważam , że ma Pani bardzo dobry metabolizm!, ja w wieku 42 lat mniej się ruszam i jem ciut mniej przy 164 cm, ważę 46-47 kg ale jestem drobna, mam mało mięsni, uważam że Pani waga jest doskonała, nic bym nie zmieniała!!!! serdecznosci!

      1. Monika says: Odpowiedz

        Pani Agnieszko, ślicznie dziękuję za odpowiedź i rozwianie moich wątpliwości!:)
        Cudownego dnia!!!!!!!:)))))))))))))))))))))))))))
        serdeczności:)

        1. Monika says: Odpowiedz

          A i jeśli chodzi o wiek to chyba źle to ujęłam:) napisałam jestem w połowie drogi do 40 co by wskazywało na 20 lat:)
          w rzeczywistości niedługo kończę 35:) miałam na myśli połowę między 30 a 40:))
          Chociaż faktycznie w głębi serca czuję się po prostu młodo więc metryka nie jest dla mnie aż tak ważna:)))

  5. W says: Odpowiedz

    Witam serdecznie jest Pani bardzo inspirujacą osoba ja rownież mam nadzieję że uda mi sie jakos rozprawić z moją obecną wagą 65 kg 165 cm wzrostu chciała bym powalczyć z nierugalarnością w moim odżywianiu co jest chyba moim największym problemem 😊 a Pani powrót na bloga bardzo mnie cieszy bo jest to kolejna dawka motywacji😊 Pozdrawiam serdecznie

  6. Nastazja says: Odpowiedz

    Pani Agnieszko,od pewnego czasu śledze Pani kanal na youtube I staram sie wdrazac w zycie Pani wskazowki.Bardzo przyjemnie sie Pani slucha I oglada 🙂 Zastanawiam sie czy moja poranna opuchlizna oczu a w zasadzie opadanie powiek,jest zwiazana wlasnie z niewlasciwym odzywianiem.Odstawilam na pare dni mleko,ale nie pomoglo…

    1. NAstazja, spróbuj poprostu szybko spacerować codziennie lub co 2 dni 40 min, oraz zastąp ostatni posiłek bardzo lekkim, unikaj pieczywa trzymam kciuki

  7. Monika says: Odpowiedz

    Pani Agnieszko,
    Niestety nie mam konta na Instagramie więc tutaj wrzucam moje pytanka:)
    Proszę o informacje:
    1. Czy używa Pani maseczek do twarzy? Jeśli tak to jakich i jak często?
    2. Czy używa Pani peelingów do twarzy? Jeśli tak to jakich?
    3. Jak często wykonuje Pani masaż twarzy i ile on trwa?
    4. Czy używa Pani kosmetyków z witaminą C?
    5. Jakich kosmetyków do włosów Pani używa?

    Pozdrawiam serdecznie i życzę pięknego dnia!:)

    P.S. Jest Pani urocza!:)
    Kiedy można spodziewać się filmiku o którym wspomniała Pani na Instagramie?:))))

    1. odpowiadam 🙂 nie używam maseczek ale używam olejków do masażu twarzy
      używam peelingów , najczęściej w gabinecie kosmetycznym na bazie kwasów złuszczających
      masaż staram się zrobić codziennie trwa około 5 min
      tak używam kosmetyków z witaminą C: John masters oragnics, happy more, aesop,
      do włosów zawsze tego samego szamponu i odżywki firma R E F , nadające objętość , dziękuję !

      1. Monika says: Odpowiedz

        Dziękuję za odpowiedź i za filmik !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:))))))))))))))
        https://youtu.be/fTObnUCXCJk
        Miło było Panią zobaczyć i posłuchać:))))))))))))
        Jeszcze jedno pytanko: czy po masażu twarzy zmywa Pani olejek czy nakłada na niego krem?
        Serdeczności i wspaniałego dnia!:))))

  8. Beata says: Odpowiedz

    Witam Pani Agnieszko ,

    na Pani stronę trafiłam przez przypadek ale od razu bardzo mnie zainteresowała . Jestem już po pierwszych daniach np. zupa z dyni – była pyszna i inna niż te które robiłam do tej pory. A teraz do rzeczy .Mam 53 lata i 155 wzrostu i od 4 lat weszłam w okres menopauzy. Zawsze dbałam o wagę i dbałam aby nie przekroczyła 56 kg ale w obecnej chwili od roku mam z tym ogromny problem waga jest około 57-58 kg czuję się opuchnięta a co za tym idzie czuję się złe psychicznie i fizycznie .
    Podejmuję próby diet ale ale z marnym skutkiem . To co jest najbardziej charakterystyczne to skoki wagi pomiędzy 56 a 58 z dnia na dzień i to uczucie opuchnięcia najbardziej od pasa w dół . Co robię źle ?

    Z góry dziękuję życzę miłego dnia 😀

    1. byc może to zastoj limfy , wiec dodalabym codzienny szybki 20 min spacer, odstawilabym całkowicie mąke, jao nabiał , przeszła na dietę warzywną , i zobaczyła jak wtedy organizm funkcjonuje

Dodaj komentarz