Jak nie przytyć w Święta?

038

Jak nie przytyć w święta?

Wiele z Was już drży na myśl o świątecznych pokusach, 3 dniowym obżarstwie i potem samopoczuciu. Oto plan , który pozwoli Ci nie przytyć w Święta a jednocześnie cieszyć się i kuchnią i atmosferą. Zaczynamy:

Plan « Jak nie przytyć w Święta »?

  1. W tygodniu poprzedzającym Święta zmniejsz porcje i ilości kalorii, po pierwsze po to by w Święta szybko poczuć sytość a poza tym by nasza waga lekko poszła w dół dzięki czemu nadmiar kalorii wyrówna się wagowo po świętach. Przed Świętami zaczynaj dzień zielonymi koktajlami zamiast klasycznych śniadań, zaś kończyć dzień zupami krem z samych warzyw bez śmietany (przepisy znajdziesz w moich książkach „Jak schudnąć po 40 stce?” i  „5 lat młodsza w 5 tygodni” .
  2. Rezygnujemy całkowicie z alkoholu i słodyczy. Wiem , że to czas Wigilii firmowych ale to Ty podejmujesz decyzję co jesz a czego nie. Chcesz przeżyć Święta w dobrej formie, zadowolona z siebie to przygotuj się mentalnie na ten czas. Dokonuj wyborów zgodnie z Twoimi planami i założeniami.
  3.  Wigilię zacznij od zielonego koktajlu, w południe zjedz jabłko, przed kolacją Wigilijną wypij kolejny zielony koktajl dosyp do niego łyżkę płatków owsianych, napęcznieją i wypełnią błonnikiem żołądek dzięki czemu łatwiej zwalczysz uczucie głodu. Kiedy usiądziesz do Wigilijnego stołu nie myśl o diecie, celebruj ten moment, smaki, jedz wolno, delektuj się wszystkim jak najdłużej a przede wszystkim postaraj się by ten czas był dla Ciebie i Twoich bliskich wyjątkowy, dobry i wzmacniający.
  4. W pierwszy dzień Świat na śniadanie wypij duży imbryk zielonej herbaty przynajmniej 2-3 szklanki, jeśli możesz postaraj się zrezygnować z posiłku do 13.00. Jeśli celebrujecie świąteczne śniadania -odpuść sobie wszystko. W ciągu dnia idziecie na godzinny spacer obowiązkowo.
  5. 2 gi dzień Świąt to ostatni dzień kiedy sobie możesz pofolgować. Zjedz to na co czekałaś cały rok. Przygotuj sobie warzywa na kolejny dzień, jeśli Ci czegoś brakuje najczęściej już można w niektórych otwartych sklepach dokupić warzywa i owoce.
  6. Dzień po Świętach zacznij od imbryka zielonej herbaty. Po około 2 godzinach od jej wypicia zrób koktajl zielony z dodatkiem płatków owsianych i detoksykujących alg np chlorelli. Na obiad sałatka z samych warzyw z dodatkiem sosu vinegrette. Kolacja -zupa krem.
  7. Przez 5 dni po świętach rezygnujesz całkowicie z cukru, mięsa, ryb i mąki. Chodzi o to by odkwasić organizm. Do sałat dodawaj pół szklanki kaszy : jaglanej, gryczanej, soczewicy, ugotowanych na sypko. To co możesz zamrozić ze stołu Świątecznego -zamroź. Nie zjadaj tylko dlatego , że szkoda wyrzucić-jeśli zostało Ci sporo jedzenia na pewno znajdziesz ubogą osobę, rodzinę której sprawisz ogromną radość.
  8. W oczekiwaniu na Sylwestra chodź codziennie na szybkie spacery, z muzyką na uszach. Postaraj się praktykować interwały. Zmieniaj szybkość marszu, przechodź w szybki bieg, zwolnij, podbiegaj pod górki , schody.
  9. Masuj ciało , nacieraj olejkami, bądź z ciałem w kontakcie nie zapominaj o nim w święta.
  10. Pij dużo wody, ziół , czystka by jak najszybciej pozbyć się złogów, postaraj się do każdej sałaty dodawać 1 ugotowanego buraka. Ugotuj kilka na zapas i trzymaj je w lodówce. Burak przyśpieszy eliminację z jelit, wzmocni skórę, podniesie poziom energii dzięki witaminom i minerałom oraz ułatwi odkwaszenie organizmu i przejście w alkaliczny , idealny dla Ciebie poziom kwasowości.
    Ale przede wszystkim, ciesz się każdą chwilą, nie katuj wyrzutami sumienia jednocześnie pamiętając , że Boże Narodzenie to nie święto jedzenia a raczej pojednania. Bądź dobra dla siebie , bliskich, przypomnij sobie o przyjaciołach, z którymi może za mało spędzasz czasu, powiedz , im jak bardzo są dla Ciebie ważni. Jeśli masz partnera, spróbujcie zrobić wzajemnie 1 krok ku temu by Wasz związek był jeszcze lepszy w Nowym roku.