Kasza jaglana z warzywami – prze-py-szna

jaglana

Kasza jaglana na ostro z jarmużem pieczarkami i na białym winie.
Kto powiedział , że wino pasuje tylko do potraw mięsnych!? Jeśli nie lubisz kaszy jaglanej i jarmużu to ten przepis jest dla Ciebie. Jeśli je kochasz – to pokochasz ponownie. Moje ukochane późne śniadanio-obiad w dodatku nie wymagające specjalnej wizyty w sklepie. W każdym szanującym się zdrowym domu, w którym kobieta chce być piękna i się dobrze czuć musi być kasza jaglana i jarmuż, który wytrzymuje w lodówce kilka dni, pomidory, pieczarki, cebula, czosnek, natka. Kiedy jarmuż spokojnie czeka w chłodnej szufladzie na swoje wielkie wyjście – w lodówce wszystkożercy w tym czasie bułka zczerstwieje, szynka obmaże się śliskim nalotem a żółty zeschnie się na rogach,po czym jedząc takie śniadanie ciąża spożywcza pod koniec dnia – murowana.
Zrób więcej tego dania, żeby przynajmniej starczyło na 2 dni, dzięki temu zyskujesz 1 dzień na cokolwiek innego niż « mieszanie w garnkach ». To także idealne danie do diety pudełkowej własnoręcznie przygotowanej.
Co nam daje jedzenie kaszy jaglanej? Kasza odkwasi nasz organizm, który zakwaszają na codzień: kawa, herbata, cukier, mięso , nabiał..ale i stres. Będzie idealna na pierwsze danie po świątecznym szaleństwie. Wyróżnia się najwyższą zawartością witamin z grupy B: B1, (tiaminy), B2 (ryboflawiny) i B6 (pirydoksyny) oraz żelaza i miedzi. Dziewczyny – miedź to podstawowy minerał, którego obecność w diecie zapobiega siwieniu (polecam w tej kwestii jeszcze czarny sezam). Ja póki co jeszcze się nie farbuję , nie siwieję więc działa. Idealny mariaż krzemionki i witaminy E to gwarancja , że jedząc jak najczęściej takie danie nasze włosy odwdzięczą się połyskiem, a skóra i paznokcie zregenerują się w rekordowym tempie. O jarmużu napiszę kolejnym razem ale uwierzcie mi to danie jest lepsze niż wizyta w Spa czy kolejny krem cud.
Czekam na Wasze zdjęcia jak zawsze.

Kasza jaglana z warzywami

Przygotowanie 20 min
smażenie ok 20 min.
duże 4 porcje

szklanka ugotowanej kaszy jaglanej na sypko
pół szklanki białego wina
1 tacka jamurżu jakieś 5 dużych liści pokrojonych (wytnij ze środka grubą gałązkę)
1 cebula posiekana
2 ząbki czosnku posiekane
2 pomidorki i pokrojone w grubą kostkę
pęczek kolendry lub natki
garść rodzynek
garść słonecznika podprażonego na patelni
kilka plastrów cukini
4 duże pieczarki pokrojone w plastry
pół chili posiekanej (ja daję całą bo lubię ostrość)
sok z połowy cytryny

Na patelnię wlej olej dodaj cebulkę czosnek, pieczarki i podsmaż 5 min, dodaj sól kiedy woda z pieczarek zacznie wyparowywać, dodaj cukinię, rodzynki, chili podsmażaj chwilę, dodaj jarmuż, smaż 3 min, zwiększ płomień i wlej wino, sok z cytryny mieszaj cały czas, jak zacznie wyparowywać zmniejsz ogień, dodaj pomidorki, smaż tak by jarmuż był miękki, przed podaniem dodaj kaszę jaglaną ugotowaną, sól, pieprz, dodaj kolendrę posiekaną , słonecznik i podawaj!
dzyń dzyń dzyń…..takie u mnie będzie świąteczne śniadanko po glutenowej rozpuście;-))))) bo pierogów sobie nie odmówię , makowca tym bardziej;-))))